Med fasa tänker jag ibland tanken att alla mina bilder på datorn ska försvinna

Idag kom min farbror hit för att hans fru hade ett sminkparty. Inget han var intresserad av. Han hade med sig kort på pappa när han var typ 20 år. FETT SNYGG JAO! Jag skulle lätt kunna blivit kär i min pappa när han var lika gammal som jag. Eller ja... utan flaksbottnarna till glasögon och hans gabardinbyxor. Höhö! Mycket skratt blev det. Vi såg även bilder på mina syskon när de var små. VAD SÖTA! och bilder på våra bruna och oranga tapeter i hela huset. Golv och möbler var inte heller så vackra.

Elin: Men seriöst! Tyckte ni verkligen att tapeterna var snygga då!?
Pappa: Jajajaja, absolut!
Mamma: De var ju där när vi flyttade in! Det var inte fint.
Pappa: Nej, det var verkligen inte fint.

HAHA! ÄLSKADE PAPPA <3

Btw så har jag varit ifrån datorn hela dagen fram tills nu. Det tycker jag var väldigt duktigt av mig! Jag har visserligen tittat på tv men whatever :p Jag var ändå ifrån mer elektronik än vanligt. Förresten så är jag RIK! Jag har typ hela mitt studiebidrag kvar ifrån förra månaden och får snart denna månads. Underbart :D

Kan ju passa på att säga att jag bara hade en lektion idag. Den började klockan ett :D Det var dessutom en musiklektion. Vi var bara två elever fast vi skulle varit minst tio. Ofta man kommer till skolan för en lektion, kan jag tänka mig att de tänker. Iallafall så var det skönt att bara behöva göra sin "presentation" för en person + lärare. Efter lektionen fick jag en privatlektion i två timmar för att jobba med känslouttryck :D Tänk så underbart. Min röst var dock inte i sitt bästa skick och det var en aning irriterande. Jag tror att jag håller på att bli sjuk igen. Det finns något rasligt därbak som jag inte kan hosta upp... Iallafall börjar jag typ gråta av låten jag ska sjunga på terminuppspelet. Mycket känslor kan man lugnt säga. Tänk vad man egentligen kan göra med en låt!

Det här har jag lärt mig att man ska tänka på när man sjunger en låt:
- Förstå alla ord och alla sammanhang först
- Varför sjunger jag låten?
- Vad vill jag berätta?
- Vad handlar låten om? Vilken situation? (det kan finnas flera situationer som passar till samma låt)
- Vem är personen som sjunger? Jag eller spelar jag en roll?
- Var befinner jag mig? (i tanken?)
- För vem sjunger jag? Speciell person eller publik?

Lite bakgrundsfakta om låten är också bra att ha:
- När är låten skriven?
- Vem har skrivit den?
- Vem har framfört den?
- Finns det någon bakgrundsfakta om låten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0