Mätt som en plätt

Blev väckt av pappa klockan sju. Då gick jag och lade mig i päronens sovrum för att slippa bli väckt av gubbarna som satte upp tak i vardagsrummet idag. Jag blev sedan väckt av mamma klockan ett och var tvungen att gå upp. Det var en aning pinsamt när jag kommit ut ur duschen och var tvungen att gå igenom vardagsrummet. Gjorde mig iallafall klar snabbt och undvek att gå igenom vardagsrummet så mycket som möjligt. Jag åkte runt på lite ärenden. Jag lämnade tillbaka filmerna jag lånat (Fucking Åmål, Underbar och älskad av alla och Förortsungar) på biblioteket och drog till Skärholmen igen för att göra en synundersökning till mitt körkortstillstånd. Jag har utmärkt syn ifall ni undrar. Det är lite konstigt eftersom alla i min släkt på mammas sida förutom två av mina sju kusiner och min bror behöver glasögon. På min pappas sida har också de flesta glasögon. Jag tittade runt lite på sommarrean och sedan handlade jag lite grann med min mor.

Jag beställde potatis och-purjolökssoppa till middag och som efterrätt pannkakor med jorgubbar, grädde och glass. MUMS! Det är sällan jag äter mig helt mätt men det gjorde jag idag. Jag tycker att det är onödigt att äta oftast. Jag har väl bättre saker för mig liksom. Därför blir mina matrutiner oftast lite ur balans på sommarlovet. Jag skar upp purjolöken. Man blir ju tårögd av gul lök. Jag blev tårögd av purjolöken. Inte lite dessutom. Tårarna bara forsade XD Är det något fel på mig? Eller kanske på purjolöken? Eller gråter man av purjolök också? Det visste inte jag isåfall.

Nu kan man inte titta på tv hemma hos oss. Tvn är urdragen. Dessutom står den ena av våran soffor och blockerar ingången till datarummet. SKA NI TA ALLTING IFRÅN MIG!? Fast ja.. det är ju faktiskt sommarlov så jag borde ju vara ute. Dock är det inte skönt när det är 34 grader varmt. Det är bara hemskt och kvavt och svettigt. Alltid har samhället något att klaga på när det gäller vädret. Antingen är det för varmt eller för kallt eller perfekt alldeles för kort tid eller "nu får ju inte gräset något vatten". Bara skrev det nu för att tanken slog mig. Inget mer att säga om det. Nu ska jag ta en macka med delade jordgubbar och socker på. MUMS!

Kommentarer
Postat av: maria

heeeeeeeeeeeeeeeej elinzor

2009-06-30 @ 11:39:56
URL: http://popart.blogg.se/
Postat av: amanda

tjusig blogg :)

2009-06-30 @ 12:03:26
URL: http://amandasfotografier.blogg.ses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0