Ulrika den rika musslan

Idag hade vi friluftsdag! Typ bara hälften av alla ettor kom XD Det är egentligen synd. Vi gick ner till ett bad i närheten av skolan. Först stod vi i en ring och höll varandra i händerna. Sedan skulle en rockring åka runt i ringen utan att man släppte händerna. Alltså skulle man kliva igenom den. Svårt att förklara XD Sedan blev alla indelade i grupper. Jag hamnade i grupp fem. Vi döpte oss till High five. Fyndigt va? Det fanns olika stationer man skulle gå till. Bland annat hoppa säck, norsk fylla, balansera pingisboll på ett badmintonracket, skriva SOS i sanden så snabbt och stort som möjligt och kasta boll i hink typ. Det var askul XD Sedan skulle man samla saker i en påse på alla bokstäver i alfabetet. Det var svårt. Vår påse blev väldigt äcklig eftersom vi hade vatten i XD Myror och en lädersko som vi hittade fick också åka ner i påsen. Det skulle vara substantiv i påsen. Därför fick vi inte godkänt för ytligt, äckel och övrigt. Ändå fick vi godkänt för en mussla vi döpte till Ulrika. HAHA!

Vi åt pastasallad, äpple och bröd. Jag gillar faktiskt pastasallad eller i alla fall skolans. Vanligtvis äter jag inte djurens mat. Sådan djurvän är jag. Vi åt iallafall och några hade varit smarta och tagit med sig filt. Efter maten spelade alla brännboll. Alla lärare var också med. Det var askul! Länge sedan jag skrattade så mycket. Jag träffade på första försöket alla gånger jag fick skjuta =O Fettt stoltish! =D Det blev exakt lika för lagen! Vi borde ha fått ett stilpoäng tyckrte vi eftersom en i mitt lag fångade bollen assnyggt XD Grupp 5 vann förresten inte heller. Vi kunde ha fått biobiljetter men tyvärr. Nästa år, då jävlar. Sedan skulle vi gå tillbaka till skolan men jag och Miranda gick typ fel väg XD men vi hittade tillbaka tillslut.

Jag åkte hem och somnade typ på tunnelbanan. Jag var jättetrött. När jag kom hem somnade jag i soffan. Jag sov en timme och sedan var jag vaken i kanske en kvart. Sedan gick jag och lade mig i min säng tills maten var klar. Imorgon är det skolavslutning inne i stan. Eftersom min skola samarbetar med stadsteatern kommer vår avslutning att vara på en av deras scener. Fett coolt =D På kvällen ska jag på opera HAHA! Min mamma fick ett presentkort på kungliga operan en gång i tiden. Hela familjen går på opera XD Det är väl en bra erfarenhet! Förresten står att gå på en opera på min göra-innan-jag-dör-lista (jaa, jag har en sådan)! Det ska faktiskt bli roligt. Frågan är om jag ska stanna inne i stan från klocken ett till halv åtta, men jag tror inte det. Nu ska jag typ gå och lägga mig. Är fortfarande jättetrött! Det är bra att vara pigg tills imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0