Tankeläsartankar

Såg filmen Vad kvinnor vill ha som gick på fyran 21:00 idag/igår. Tänk om man kunde läsa tankar sådär som han gör. Vad lätt allt skulle vara. Då skulle man ju vilja kontrollera det, så att man inte läser allas tankar samtidigt och kan koppla bort tankeläsningen. Då skulle man ju veta vad alla tyckte om en och om alla andra. Allt skulle bli mycket lättare! Mycket mycket lättare. Man skulle liksom veta vilka som var riktiga vänner. Man skulle få reda på sina stora svagheter. Det skulle vara najs!

Men...

Jag skulle tycka att det var hemskt om jag visste att någon läste mina tankar. Ens tankar är ju något väldigt privat. Något som ingen anna ska få veta. Om man inte får ha sina tankar ifred, vad har man då? Skulle det förresten inte vara lite för lätt att leva om man kunde läsa allas tankar. Livet ska ju vara lite utmanande ändå, aight? Man ska inte förlita sig på tankeläsning. Om man kunde läsa vilka tankar man ville skulle man ju inte behöva göra annat. Bara läsa och kunna allt man behövde, ta reda på allt man behöver och veta exakt vad man ska göra för att göra någon glad till exempel. Skulle inte livet bli lite tråkigt? Men ändå... tankeläsning för en dag vore ju coolt!

Kommentarer
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Sv: Jag tror att första satsen är 6 sidor eller nåt. Hur länge har du spelat förresten? =)

2009-06-07 @ 20:34:51
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0