Skolavslutning och opera

Jag bloggade aldrig när jag kom hem igår trots att jag har sommarlov. Satte inte på datorn vilket jag är väldigt stolt över faktiskt! Iallafall så gick jag hemifrån kanske 08:50. Skulle ha gått halv nio, men jag hann ändå som tur var. Jag hann tillochmed gå på toa :'D Det började strax efter tio. Lärarna sjöng "Nu grönskar det" i stämmor. SÖTA! Trevligt att man går på ett  musikgymnasium (delvis) så att de låter bra när de sjunger


Sjungande lärare

Det var fler uppträdanden. Alla var awesome. Det var typ musiker som dansade XD En teatertjej dansade! Trots att de inte var deras inriktning liksom. Coolt att folk gör andra saker än det som rör deras inriktning (Y) Rektorn delade ut spidendium till en person i varje klass. Gissa vem som fick i min klass? JAG! OMG! Det var en överraskning. Tänkte inte ens på att det kunde vara jag i nomineringen. Kopplade liksom inte så jag blev fett chockad när rektorn sade mitt namn! Jag var första stipendiaten så jag fattade typ inte om jag skulle gå upp eller inte XD Gick iallafall upp och fick ett papper typ och 500 kronor! NAJS! Kommer absolut att användas i sommar eftersom jag är väldigt fattig nu när jag varken får studiebidrag eller har sommarjobb. Perfekt tidpunkt att ge mig lite pengar =D

Min nominering:
En väldigt ambitiös och motiverad elev, som går in för skolarbetet med hundra procent, vare sig det gäller karaktärs- eller kärnämnen.

Som alltid vill utveckla och förkovra sig, även om det ibland innebär att hon blir tvungen att göra sådant som kanske känns ovant. Som ser till att vara förberedd på de uppgifter hon ställs inför.

Som delar med sig av sin kompetens på en generöst och finkänsligt sätt. En elev som har tagit sig an olika utmaningar och har visat prov på nyfikenhet och stor självständighet inom flera olika områden.


Är jag bra eller !? =D Sedan sade vi hejdå till alla! Hejdå till alla lärare och elever. Det var en trevlig stund. Sedan åkte jag, Natalie, Miranda, Sophie, Isa och Patrik tuben mot Norsborg. Alla skulle hem till Miranda och sedan dra vidare till Tanto men inte jag. Jag åkte hem. Jag kallas inte Nykteristen utan anledning förstår ni. Trevligt med sällskap på vägen. Sophie ska plugga ett år i USA så jag kommer inte träffa henne på ETT HELT ÅR! D= Kommer sakna majsen <3 Jag åkte hem och sov typ. Jag sov i fyra timmar. Jag var väldigt trött. Sedan vaknade jag, åt middag och familjen tog tuben in till stan. Vi skulle på opera. Barberaren i Sevilla. Inte ofta man går på opera dessa tider. Det är inte konstigt eftersom biljetten kostade 490 kronor! Ofta liksom. Mitt stipendium. Tur att päronen betalade (A)

Opera är uppenbarligen inte min grej men det var ändå trevligt att få sina fördomar besannade (eller hur jag ska uttrycka mig..). Det var verkligen en man som stod nedanför en balkong och uttryckte sin kärlek och en kvinna som stod på balkongen och besvarade den men det fick inte gifta sig av en anledning. Varenda fras på hela operan sjöngs. Inte ett enda ord sades. Lite störande faktiskt. Häftiga kulisser och kostymer. Allt var som jag trodde förutom att det var myyycket segare. Hela första akten på typ två timmar hann paret bara bli kära och träffas en gång. Andra akten hände det inte heller så mycket. De fick gifta sig typ. Det var i princip hela operan. Spännande? Nej. Ändå kul att ha varit på en opera. Kungliga opera inne i stan. En mycket vacker byggnad. Pappa åkte hem efter första akten. Så tråkig tyckte han att den var XD


Kommentarer
Postat av: Magda

Men coolt! Gratulerar :D <33

2009-06-11 @ 21:42:29
Postat av: EMMA

GRATTIS ;)



Sv; Haha, men det är sjukt gott :D

2009-06-11 @ 22:30:31
URL: http://eimj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0