Min söndag i ord

I söndags var det mors dag. Jag gick upp klockan nio för att göra frukost på sängen åt mamsen. Typiskt att hon ska vara så morgonpigg! Iallafall så kokade jag havregrynsgröt som mamma gillar. Det blev lite fail men den var lagad med kärlek anyway =D Sedan kom syster upp typ en halvtimme efteråt då jag redan var klar med allt. Iallafall så gick vi in och sjöng "Mamma mia! Here we come again.." Fyndigt värre. Sedan åt hon och vi åt frukost.. blablabla.. sedan satte hela familjen sig i bilen och vi åkte till Körnstorp. Det är ett ställe på landet där min farfar en gång i tiden byggde ett hus. Mina syskon var där när de var små men jag var inte född då så jag kunde inte vara med i deras nostalgitripper. Det var trevligt iallafall. Solen lös och fåglarna kvittrade som bara den. Vi gick ned till en liten badplats. Jag har inte badat än iår vilket är hemskt. Vattnet var dessutom jättevarmt! Jag hade inga badkläder med mig men OJ vad jag ville bada. Det var verkligen jättevarmt. Något av det varmaste jag känt utomhus i Sverige. Vi badade inte. Doppade bara benen som ni kan se på bilderna.

Sedan åkte vi till Mariefred, en liten stad runt Gnestahållet typ. Liten och söt stad. Vi mötte bror och Carita och tittade lite på ånglok som åkte runt. Det var tydligen någon speciell dag vi råkade vara där. Man kunde åka i gamla ånglok som gick typ i 30 km/h. Vi åkte inte men kollade lite när andra åkte. Vi gick och fikade på ett sött litet ställe. Det var mysigt. Jag åt våfflor medan det andra åt sallader och smörgåsar (A) Sedan fikade vi på samma ställe. Jag åt chokladboll och en hallongrotta. Yummie. Ville äta glass där också men det fick jag inte.

Vi gick runt i Mariefred och kollade på slottet Gripsholm. Bror och Carita drog efter fikat typ! Mesar. Vi tittade noga på slottet. Lästa om det tillochmed. Byggdes 1380 av Bo Johansson Grip tror jag. Någonting sådant. Nu vet ni det! Som jag sa i förra inlägget kan jag säga igen att jag sjungit för bland annat drottning Silvia där inne. Var med min kör (vissa utvalda t.o.m. hihi) och uppträdde på en gala eller liknande som jag just nu inte kommer ihåg namnet på D: men jaa.. det delades ut ett pris till människor i afrika som hjälpt barn, till exempel släppt fri barnsoldater m.m. En upplevelse. Kan passa på att säga att jag sjunit för kungen och drottningen flera gånger.. minst fyra gånger till som jag kan komma på nu. Oj, vad jag har börjat skryta här i bloggen. Det får inte bli en vana.

Efter att ha gått runt i trädgården och tittat noggrant på arkitekturen gick vi och tog en glass. Jag tog en Daimstrut som jag inte ätit på mycket mycket länge eftersom jag faktiskt inte har orkat en hem och dessutom spiller väldigt mycket. Det måste varit länge sedan jag köpte en Daim. Priset har gått upp. När jag köpte den senast kostade den 17 kronor... nu kostar den 20 kronor. Kanske lite för världen men hallå!? Vart är den  svenska kronan på väg? Vi kanske borde skaffa euro ändå..? Sedan åkte vi till Maxi Stormarknad och köpte godis, glass och schampoo typ. Filmen Twilight köpte vi också förresten. Sedan åkte vi hem och tittade på Bones och åt godis. Mycket trevligt dag! Synd att kvällen blev så den värsta på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0