Vart drar jag min gräns?

Ska man egentligen ladda upp bilder på sig själv i bikini/underkläder på nätet? Är det för billigt? Det är en fråga som kan diskuteras. Visserligen borde man få ladda upp vilka bilder man vill PÅ SIG SJÄLV på nätet om man skulle vilja det utan att egentligen behöva betraktas som slampig men så är det tyvärr inte i det samhället vi lever i. Man kan inte gå klädd eller ens bete sig som man vill utan att folk ska ha synpunkter. Även jag har synpunkter trots att jag avskyr det. Det var dock inte det jag tänkte ta upp i det här lilla inlägget. Tänkte fundera lite på vart gränsen går för mig. Gränsen innan man visar "för mycket". Jag skulle till exempel ALDRIG ladda upp bilder på mig själv i underkläder kan jag säga. Det kommer aldrig att hända. Aldrig. Ser jag bilder på människor som gör så skakar jag bara på huvudet. Där dras jag en gräns.

I bikini då? Jag tycker själv att det är skillnad på bikini och underkläder. Bikini går man ju runt med på stranden. Inte så stor skillnad egentligen kanske men jag tycker det ändå typ... Det är skillnad på olika bilder. Vissa bilder är verkligen bilder med fokus på kroppen. Bilder som finns där endast för att folk vill visa upp sig, om ni fattar vad jag menar. Bilder som dessa skulle jag inte heller ladda upp. Aldrig i livet. Dock tycker jag att det är helt okej att ladda upp en bild på sig själv i bikini, sålänge fokuset finns på andra delar av kroppen som tillexempel ansiktet eller kanske på naturen runt omkring. Man ska vara väldigt försiktigt. Laddas en bild upp på nätet är det aldrig säkert om den någonsin kommer ut igen, förstår ni. Det finns dock bättre anledningar till att tänka på vilka bilder man egentligen laddar upp. Tänk på att hela världen kan få syn på bilderna. Din familj och övrig släkt. Skolan. Någon äckligt gubbe i Polen. En tioåring från Kina. Barack Obama.

Som jag sade i början tycker jag att människor egentligen borde få ladda upp vad de vill. Synd bara att världen (inklusive jag) har alla fördomar. På grund av dessa bör man akta sig för vad man slänger in för bilder på Internet men jag drar inte en gräns för att människor tänker för hastigt. Jag drar min gräns för att jag helt enkelt inte vill visa mer än nödvändigt XD men jag drar ju samma gräns hos andra också. Som jag också sade tidigare himlar jag med ögonen åt bilder med för lite kläder. Kanske borde jag inte det? Okej ett väldigt cunfusing inlägg men aja. Det är svårt att uttrycka sig ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0