Jag köpte majs idag

Jag har varit helt konstig idag! Bror och Carita kom och käkade tacos idag. Roligaste måltiden på evigheter. Jag fick störda skrattattacker. Före maten låg jag i kökssoffan medan mamma hackade alla grönsaker och gjorde blåbärspaj. Hon behövde kanske hjälp. Jag hjälpte iallafall till. Jag ställde in gräddfilen i kylen. Ställde in mjölet i skåpet också men mamma tog ned det igen. Hon hade tydligen precis tagit ned det. Förlåt liksom. Förresten var jag väldigt sällskaplig. Pratade på väldigt mycket. Mamma skulle lära mig att göra blåbärspaj. Inte praktiska delen dock eftersom jag inte tänkte resa mig från kökssoffan på en bra tag. Jag visade intresse och filosoferade lite runt blåbärspajen. Funderade på vilken ingrediens jag absolut inte får glömma. 

Elin: Vad är den viktigaste ingrediensen i blåbärspaj då?
Mamma: Blåbär?
Hmm, ja, det låter ju ganska logiskt. Jag roade mig själv ganska mycket också. Mina skrattattacker började redan innan maten nämligen. Skickade ett meddelande till syrrans mobil för det skulle jag tydligen göra tyckte mamma. Skulle fråga om hon skulle äta hemma. Hon fick dock en inspelning när lillasyster skrattar typ. Aja. Jag skrattade väldigt mycket.

Mamma: Jag vet ingen som är så lättroad som du!
Elin: Joho! Du vet Frida? Hon skrattar åt ALLT! Man kan säga typ "majs" och hon bah: PAHAHAHAHAHA typ... fast... det gör ju jag med?
Och sen skrattade jag asmycket. Åt mig själv... Patetiskt. Tur att mamma tycker om mig ändå. Mamma fick jättehög hicka efter maten. Jag skrattade asmycket varje gång hon hickade! Hann knappt sluta skratta innan hon hickade nästa gång så det blev väldigt hysteriskt. Pappa spillde förresten typ fem gånger under middagen. Det var förstås också jättekul! Efter mammas hicka hade slutat höll jag mig dock lugn. Var helt utskrattad (haha, ordvits). Jag och brorsan kollade på Michael Jacksons moonwalk och försökte lära oss. Jag fattar principen nu iallafall. Jag var helt klart bäst av alla i familjen. Är faktiskt en snabblärd filur på många olika områden. Ska bli grym på moonwalk har jag bestämt. Jag ska även lära mig hjula, cykla utan att hålla i och kunna rulla en basketboll från ena hand till den andra genom bröstkorgen. Så ni vet. Nu sitter jag också och skrattar lite utan anledning. Dock väldigt tyst eftersom päronen sover i rummet bredvid. Nu kom syrran hem från Pride. På lördag är paraden. I will be there!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0