Idag är det juli och det är det imorgon också

Nu är jag hemma från Sofie. Har faktiskt varit det ett tag nu men har inte orkat skriva. Det måste man faktiskt inte bara för att man har en blogg. Jag har iallafall haft mycket trevligt. VI var åtta tjejer + Sofies grabb Joel. Träffade Ellinor som jag inte sett sen i vintras och Åsa som jag träffade typ nyss XD men det kan väl inte bli för ofta! (Jo, men det är det deffinitivt inte). Erika kände jag också och henne köpte jag ju present med till Sofie i tisdags så det var inte länge sen :p Sedan kom det någon judokompis till Sofie och en från hennes nya skola! Trevliga människor. Först drack vi lite välkomstdrinkar och åt jordgubbar och pratade typ. Sedan grillade vi spett. Mycket gott. Vi gick ned och såg på allsången också lite grann och trackade alla som uppträdde. Gillar inte att göra det egentligen men igår var det askul! Det gäller att ha humor. Vi spelade lite TP med vuxenfrågor för första gången i mitt liv. Det gick inte så bra XD och många tittade längtande efter barnfrågorna många gånger XD När "So you think you can dance" började försvann ett helt lag XD (vi spelade i lag) så vi andra som ville vara sociala istället för att titta på tv spela utan det laget. Slutade med att laget som drog fick två pluppar och de andra två lagen saknade en. Vi orkade inte spela mer och många skulle hem så det kändes lite meninglöst XD

Jag trodde typ att alla skulle sova över men många jobbade och andra var bara tvugna att åka hem. Jag var den enda som hade räknat med att sova över XD Erika orkade inte åka hem så hon slaggade också över men var tvungen att gå upp klockan sex för att hon skulle jobba. Jag och Erika fick sov i vardagsrummet medans Sofie och Joel myste i Sofies rum XD Innan vi somnade vile vi se på Disney Channel men det hade slutat sända så vi såg på Cartoon Network. Vilken skit! Hur kan barn se på sådant? Disney Channel är på en helt annan nivå. Vi fundera på att sätta på Lejonkungen men Erika somnade innan jag hann starta filmen XD Kändes tråkigt att titta själv :p Fredrik kom förresten hem någon gång på natten och tittade lite skräptv med oss. Han fyller år idag (GRATTIS FREDRIK SOM FYLLER 15 IDAG) så vi sjöng för honom, väldigt tyst dock för att inte väcka alla, sedan innan vi somnade. 

När jag sedan hade gjort mig iordning på toan hade alla gått och lagt sig. Jag var ensam vaken och lampan i vardagsrummet var tänd. Jag hittade inte strömbryten hur länge jag än letade. Det satt tre strömbrytare på väggen som jag hittade när jag letat ett tag. När jag tryckte och vände och vred (dimmer) på dom två första hände ingenting. "Var tände jag nu?" tänkte jag. Jag vågade inte trycka på den sista knappen dumt nog. Tänkte att någon kanske släcker inatt. Jag vågade inte väcka någon heller så jag gick och lade mig med tänd lampa rakt i ansiktet. JAg kan inte sova när det är ljust heller så jag låg vaken länge länge länge. Senast gången jag tittade på klockan var den halv fem. Hade kanske slumrat till mellan där men inte speciellt länge. Jag var inte ens trött dock. Låg bara där och tänkte på skumma saker. När Erika alarm ringde klockan sex var jag helt vaken. Låg med öppna ögon och allt XD Hon hade inte heller svårt att gå upp. Vi pratade lite och hon verkade också pigg typ XD När hon drog låg jag fortfarande med lampan lika tänd och tittade upp i taket. När Sofies mamma skulle till jobbet klockan sju så släcktes äntligen lampan. Självklart var det den där sista lampknappen. De andra två hade varit trasiga typ XD Jag somnade strax efter men var ändå väldigt pigg. Jag lyckades gå upp halv tio, då Sofie vaknade. Undrar om jag har lagrat sömn när jag sover så länge på mornarna?

Vi åt frukost och sedan bakade Sofies pappa kanelbullar (yummie) och Sofie hjälpte till medan jag och Sofies 9åriga lillebror Jens såg på Disney Channel. Även Joel, som fyller 20 på lördag (GRATTIS I FÖRSKOTT JOEL), och tittade. Vi var väldigt roade. Vi såg Hajar som hajar sedan också. Den är bra! Sedan kom det lite gäster eftersom Fredrik fyllde år. Jag fick tårta ='D men jag glömde knäppt nog att ta en nybakt kanelbulle. Hur kan man glömma något så viktigt? Efter fikat skulle Sofie åka till jobbet och jag insåg att det gick en buss om fem minuter då så jag stressade iväg och missade den precis. Typiskt mig! Nästa gick en halvtimme senare men värdet var fint så jag borstade mina tänder ute sålänge. Satt och kände hur svettig jag var och blev. FY var kvavt det är! Jättefräscht att gå på bussen. Jättefräscht att åka hem. Jag mötte Miranda i Tumba! Det var trevligt. Jag kom hem smärtfritt iallafall utan att missa fler bussar. Maten var i princip klar när jag kom hem så jag åt mat och så tog jag en dusch och satte jag mig här typ. Jag tror att jag tar en promenad snart, trots att det är kvavt. Jag måste komma ut. Jag måste sätta mig nere vid Mälaren en stund och titta på majs. Älskade att höra när vattnet kluckar mot stenarna. Det är så fridfullt.

Kommentarer
Postat av: María

sv : jaa de e otroligt så mycket man kan va inne i en grupp . jag kunde gråta för jag tyckte om backstreet boys så mycket hehe .



jaa förstår inte hur man kan dra alla över en kant , att man ens orkar . Jag hade aldrig orkat iaf. Men ja den sista idioten e inte född än

2009-07-01 @ 21:51:26
URL: http://marialatina.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: tack tack :D yes det ska hon..eller hon gjorde det de för nån timme sen :p

2009-07-01 @ 23:12:45
URL: http://wakypaky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0