Borta bra men hemma älskar jag mest

NU ÄR JAG HEMMA! Jag kom hem runt klockan 19 men jag hade tvabstinens. Hela familjen har sett filmen 102 dalmatiner nu som gick på fyran HEHE. Väldigt dålig faktiskt. Får barn att tro att man inte kan få en andra chans och att man inte får vara annorlunda. Så var den väldigt tråkig också :p Men jaja.. nu har man sett den. I Värmland har jag tjänat 500 kronor, klippt gräs med både vanlig gräsklippare och sådan man sitter på, matat en lammunge med nappflaska, sett filmen 101 dalmatiner, tittat på nyheterna almost varje dag, lyssnat på P1, blivit bronsattackerad, sovit dåligt, sett en jätteananas, velat skjuta fiskmåsar, nördat barnkanalen, klarat hela rollercoastermobilspelet från början till slut på en dag, försökt lära mig hjula, spelat volleyboll, varit på Boda borg, fått fribiljett på Boda borg........

............ätit tusen tekakor, ätit tusen bitar av mormors chokladöverströdda kaka, gungat kinagunga, grillat, tittat på pokerspel, hämtat packad brorsa, vunnit på trisslott, haft "dansa min docka" på hjärnan, sålt en badtunna, sovit middag, sett en enbent fågel, shoppat på sommarrean, spelat kubb, ätit på IKEA, köpt en halkmatta, klappat en katt, lyft ner ett bord för en trappa, gått på en timmespromenad, sett fem grodor, sorterat skräp, fått myggbett på huvudet... och säkert mycket mer. Jag vet vad ni tänker. Hur klarar hon att komma ihåg utan anteckningar? Jag kan helt enkelt meddela att jag funderat länge. Ett bildinlägg med Värmlandsbilderna kommer så fort som möjligt. Mycket trevlig vistelse! Dock är två veckor för lång tid. Jag är helt död efter mormors dåliga sängar. Ont i ryggen har jag. Ska bli awsm att få sova i sin egen säng. Min säng har jag saknat nästan lika mycket som låtarna jag inte hann överföra till mobilen innan vi åkte. Hoppas att alla har haft det trevligt medans jag var borta.

Måste bara säga en sak till... MAJS! Majs är ju mitt ord. Nu är det dock lite förstört D= Helt plötsligt har det fått en innebörd. Majs goes May's. Min mormor heter May. Jag är ju MAY'S barnbarn liksom. Alltså är jag majs på ett sätt med en förklaring. Alla jag träffade på hela Värmlandresan hade ju någon sorts kontakt med mormor. Alla var ju Majs/May's någonting på någon sätt D= Det förstörde liksom själva innebörden. Vet inte om man fattar hr jag menar.. kunde inte ens förklara för syrran för det hängde ihop. Majs blir ju liksom May's. Det beror ju på stavningen men det låter ju lika när man säger det. Jag sörjer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0