Slappaste helgen på länge - men det behövde jag

Lördag: Jag visste inte att jag kunde sova så länge. Jag brukar sova länge men inte såhäääär länge. Jag drömde en mysig dröm och spann vidare på den hela natten/morgonen/dagen. Tio i fem, 16:50 VÄCKTE pappa mig. Jag skulle kunna ha sovit längre. Jag skulle kanske inte vaknat förrän det var dags att sova igen. Pappa hade gjort middag så middagen blev min frukost. Jag hoppade in i duschen och spelade gitarr (inte samtidigt). Sedan satte jag på tvn och kollade på Camp rock. Jag gillar den filmen. Första gången jag såg den grät jag.. det finns inte ens något ställe i filmen man ska gråta D: Fail... men nu grät jag inte (A) Sedan spontanbestämde syster och jag att vi skulle på bio och det var ju trevligt! Ännu trevligare blev det när pappa betalade. Tur det, för jag är pank som i pank, eller nej, jag har 36 kronor på mitt kort. Nästa månad ska jag spara. Whatever.. vi tog bilen till Heron City strax före åtta och hade beslutsångest om vilken film vi skulle se. Vi funderade på Twilight.

Vi funderade även på Australia. Det blev Australia. Jag vågade inte se Twilight! Jag vågade verkligen inte. Jag är rädd för att den ska vara dålig. Tänk om jag blir sådär besatt som alla andra är. Det vill jag inte! Det blev Australia (som sagt). Den var bra. En riktig biofilm. Ingen film man skulle köpa. Det behövs en bioduk och det maffiga souroundsystemet. Det var bra men tre timmar lång! Minst fem gånger trodde vi att den var slut, och så kom det ett flygplan till xD Syster grät, SÖT! Jag grät inte. Det krävs mer än krig och stor orättsvisa för att Elin ska gråta... typ... Camp rock.. :| Vi var lite dumma i huvudet när vi skulle till filmen. Filmen började 21:00. Syster trodde att den började 21:20. Jag trodde syster inte gillade att se reklam så vi gick runt där och syster köpte en cheescake (jag hade inte råd...), aja, vi hann strax efter att reklamen börjat ^^ Vi åkte hem och jag var jättehungrig så jag åt massa massa mat. Syster läste för mig ur en jämställdhetsbok och vi diskuterade genus och feminism. Sedan drack jag te och gick till sängs...

Söndag: Beställde veckning klockan elva så att jag inte skulle sova bort söndagen också. Mamma hade gjort frukost med te och ägg. Mums! Jag åt och sedan försökte jag lösa ett vuxenkorsord. Inte min grej precis.. Jag spelade super mario på Nintendo och mamma kom in och tittade på. Hennes kommentarer asså HAHAHA! Som om fienderna hade känslor. Mamma blev sur när jag dödade dom XD

Sedan övade jag på min pianoläxa "Gubben i lådan".. :| Dags för lite fika och därefter satte jag mig här. Har tittat på lite gamla roliga videoklipp på Youtube och kollat bilddagboken för en gångs skull. Det var väl på tiden. Jag gillar inte bdb men jag vill ändå veta vad som händer i folks liv. Vilket dilemma! Btw, så har ingen smsat min på hela helgen D: Jag känner mig lite bortglömd.. folk kanske glömmer att jag finns. Nu måste jag träna på min sångläxa som jag inte gjort på hela veckan fast jag borde. Åååh! Jag kommer ju ingenstans om jag inte övar D: Dumma mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0