Veckans bästa dag blev den sämsta.. eller blir det värre ?

Känns inte som att det är någon bra idé att blogga när det mesta är skit och man inte varit såhär deprimerad på länge men jag vill. Jag skrev i början att jag skriver mest för min egen skull så därför skriver jag nu. Kan ju börja med att säga att den nya månaden började skit! Det var en så dålig söndag. Inget gick som det skulle. Jag blev sur och irriterad på alla jag mötte. Jag var ledare på söndagsskolan.. det var hemskt. Jag kom knappt upp på morgonen och det var kallt. Jag var helt opepp och utan energi. Jag ville bara sova. När jag kom hem var ingen hemma så jag satt och gjorde ingenting vilket brukar leda till att jag tänker för mycket. Skulle jag ha bloggat igår skulle det bli ett inlägg mer argt och surt än detta. Tur att jag lät bli.

Idag var det också hemskt! Allt var hemskt. Allt jag gjorde blev fel. Allt jag sa blev fel. Jag kom inte någonstans. Jag missade bussar, jag missade tunnelbanor och fick för mig att ta en snabbare väg vilket ledde till att jag bara kom ännu mer försent och fick vänta ute i många minusgrader i 8 minuter. Det var långa åtta minuter... Efter första lektionen var min hjärna full med snor och det fanns inte papper på någon toalett. På eftermiddagen hade vi ensemble och låten är så svår att jag nyser över hela vännens notpapper. Nej, det gjorde jag inte.. men jag skulle kunnat. Jag började fel hela tiden och det var bajssvårt. På sånglektionen fick jag inte ens en ny låt. Jag hatar att sjunga Hallelujah. Den är äckligt jobbig och det är så svårt att byta från en teknik till en annan. Det är så hemskt att stå och sjunga när man själv hör hur hemskt det låter och läraren säger att man ändå ska fortsätta "för att hitta tekniken". Jag fattar väl också att jag måste sjunga men det är inte kul när det låter hemskt!

Jagk om hem och käkade stort mellanmål. Jag behövde det. Synd bara att äggen var svåra att skala och smakade i princip inget. Mitt te hade i tepåsen hur länge som helst för att jag glömde den och så insåg jag att det var grönt te efteråt också. Grönt te smakar hö. Jag tycker inte om hö. Jag hade dessutom i för mycket honung.. eller honung kanske är bättre än hösmaken. Vi hade bara gammalt torrt bröd uppe. Måste alltid äta upp det gamla brödet först.. Dessutom hoppade pappa runt i köket och sågade lister som lät jättemkt och tog plats. Det var en pina. Att såga plastlister låter hemskt. Som när någon dras gaffeln mot en tallrik ungefär. Jag rös... och det var inte mysigt. Sedan åt jag en apelsin. Jag fick apelsinsaft i ett sår i firngret, som jag skaffade mig idag. Jag rev mig på ett papper... och så sprutade jag saft i ögat också. Fick ha blött papper på. Det sved hur mkt som helst D:

Sedan var det dags för kör. Det brukar alltid vara kul. Det kan vara lite jobbigt att komma iväg och sådär men brukar alltid vara kul när jag väl är där. Inte idag. Jävla skitmåndag. Först låg jag och sov lite i soffan och sade åt pappa att väcka mig kvart i fem. Klockan fem sade han till mig. Jag fick skjuts iallafall. Det var segt. Ingen energi. Jag ville bara hem. När jag kom hem satt jag här själv igen. Själv utan någon hemma. Det brukar vara trevligt men inte idag. Jag behöver någon att prata med. Jag har inte velat prata med någon på hela dagen men när jag äntligen är själv, som jag längtat efter, så vill jag ha någon här. Typiskt. Varför är det alltid så? Jag blir aldrig nöjd.

Kommentarer
Postat av: sandra

"Grönt te smakade hö. Jag tycker inte om hö" HAHAHAH



tråkigt att du hade en dålig dag :(

2009-02-02 @ 21:05:54
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0