Så mycket känslor | Så lite ord

Inatt hörde jag hur det knackade i taket. Jag tänkte att det säkert var mössen.. ja, jag tror att vi har möss på övervåningen där det bara en tomt utrymme, bland annat över min säng. Det gick inte att somna om så jag beslutade att gå upp och knacka lite i taket och försöka skrämma iväg de eländiga mössen. När jag reste mig och lyssnade insåg jag att det inte kom från taket. Det lät utanför min dörr. Jag insåg att att det inte var några nedrans möss utan bara älskade Tusse. Jag började le. Tusse kan jag inte vara sur på. Det är förresten bara att flytta hans bur så är problemet löst. Då kunde jag få sova resten av natten. När jag höll på att flytta buren hörde jag ett alarm ringa i mitt rum. Klockan var inte mitt i natten. Klockan var halv sju och jag skulle upp. Tänk det! Jag brukar alltid ha jättesvårt att komma upp! Tusse fick upp mig utan att jag behövde pinas varenda snooze i vanligtvis 40 minuter. Jag kom upp och slapp stressa. Jag tog en tidigare buss och kunde göra en liten läxa innan jag började första lektionen. Dock glömde jag bort tiden och kom försent, men allt kan ju inte vara toppen, eller hur? ^^

Satt och tänkte på lite förändringstecken sedan jag började gymnasiet. Tre tydliga konkreta tecken för mig är
- Förr gillade jag inte att duscha på morgonen. Nu gillar jag inte att duscha på kvällen
- Förr åt jag alltid frukosten först. Nu äter jag den sist och hinner ibland inte
- Förr ville jag ha någon att prata med på bussen och från bussen. Nu är det det ganska skönt att sitta själv och filosofera
- Jag har gått upp i vikt och midjemått och för första gången i mitt liv måste jag börja tänka på vad jag äter

Det finns en hel del abstrakta förändringar som jag inte kan förklara med ord. Inte allt iallafall.
Jag har märkt att jag börjat tänka på saker ur ett annat perspektiv
Börjat tänka på logik och risker
Börjat förstå hur andra människor kan ha det
Insett vilka sorts människor jag gillar att umgås med

Nej, jag kan inte skriva ned fler saker. Det är svårt, men jag märker att jag tänker på ett annat sätt. Jag kan inte förklara det men jag tror inte att jag hade tänkt såhär om jag börjat på ett annat gymnasium. Vet inte om det är positivt eller negativt. Antagligen båda två.


Kommentarer
Postat av: sandra

du behöver inte allt tänka på vad du äter. du är smal :)

2009-02-04 @ 09:27:04
URL: http://remembersandra.blogg.se/
Postat av: sandra

alls**

2009-02-04 @ 09:27:15
URL: http://remembersandra.blogg.se/
Postat av: sandra

hahah det skulle vara typ, mos under och över och i mitten någon köttfärs :P

2009-02-04 @ 21:47:57
URL: http://remembersandra.blogg.se/
Postat av: sandra

hahah det skulle vara typ, mos under och över och i mitten någon köttfärs :P

2009-02-04 @ 21:48:54
URL: http://remembersandra.blogg.se/
Postat av: sandra

hahah det skulle vara typ, mos under och över och i mitten någon köttfärs :P

2009-02-04 @ 21:49:02
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0