Spelar min lind sjunger min näktergal

Det var en spännande dag igår. Vi åkte skridskor! Det var jag, syster, bror och hans sambo Carita. Underbart! Emma väckte mig precis som jag hade skrivit på min dörr. Jag åt god frukost och sedan kom bror och Carita och letade skridskor. Jag hade otur. De skridskor jag hade tänkt ha var tydligen min brors. Bror har spelat hockey i många år och dessa skor var gjutna på honom och kostade 8000 kronor. Vi hade inga andra skriskor förutom PAPPAS! Jag älskar storlek 46.. Jag satte på mig tjocka strumpor och så bar det iväg. Jag hade som sagt inte åkt på fem år. Det var svårt i början men sedan började jag såsmåningom få tillbaka mina kunskaper. I slutet av åkningen var jag coolish.


Röd hjälm: Elin Grön hjälm: Bror Blå hjälm: Syster



Bror attack....
     
.. som slutade såhär, men det var faktiskt den enda gången jag hamnade med rumpan på isen och inte kom upp..

Sedan åkte vi hem och åt vofflor. Mums! Vi pratade om att syster snart fyller år och hon har bokat bana på Cybertown helgen efter alla hjärtans dag, och jag är inbjuden.. Underbart! xD Fast jag kommer att komma sist. Det bjuder jag på. Efter vofflorna såg vi på Sverige - Finland matchen. Utklassning 8) Sedan fick jag erbjudandet att följa med bror hem. Det tackar man inte nej till. Vi åkte och sedan såg vi på halva Wanted först. Bra film faktiskt! Skulle vilja se hela. Jag såg slutet alltså. Början skulle vara intressant. Killen var snygg också (A) men det är inte därför. Sedan såg vi Madagaskar 2. Det fanns ingen svensk text så Elin var lite förvirrad men det löste sig. Det var bara att skratta när bror skrattade XD nej men.. jag fattade själva handlingen iallafall. Sedan såg vi Sweeney Todd! Många (Magda XD) har sagt mycket bra saker om den. Inte så läskig. Bara VÄLDIGT blodig. Sedan åt vi mat. Det var riktigt gott. Bror är bra på mat :D Sedan åkte jag hem. Pappa insisterade att hämta mig trots att jag hade sl-kortet med mig. Ibland är det mysigt att de bryr sig. Jag kom hem och insåg att jag hade sjuttioelva läxor men gjorde ingen. Jag somnade gott ändå.

Kanske borde spara inlägget här men det går snabbt att skriva om måndagen. Jag skulle gått upp halv sju, och gått på ett extrapass pluggish så att jag kunde göra lite läxor men jag låg i sängen till halv nio. Jag var vaken under hela tiden, eller slumrade iallafall. Jag ville inte gå upp. Jag var för deprimerad. Sedan smsade Kenti och muntrade upp mig och då kom jag upp ur sängen. Jag hann i tid till skolan. De läxor jag hade idag var ganska lugnt. Det är ganska skönt att gå estet bland eftersom ingen annan heller gjort läxan.. men oj vad jag måste plugga nu! Ändå sitter jag här och skriver massa skit till ingen nytta. På sånglektionen har vi jobbat klart med poprocken. Nu ska jag sjunga JAZZ! Lol.. men det ska bli spännande att prova något nytt. Jag åkte hem och skulle plugga men såklart gjorde jag inte det. Sedan åkte jag till kören. Det var riktigt skoj idag! Nya spännande låtar. Jag har mina favoritmowotnlåtar nu. Please Mr postman, Sir Juke och Signed Sealed Devivered I'm Yours. Sedan kom jag hem och pratade i telefon med Lina. Det var länge sedan nu. Jag skulle ha pluggat och lagt mig tidigt och allt möjligt men allt skiter sig ju! Det är inte så jävla lätt. Nu ska jag sova iallafall. Mest för att mamma behöver datorn. Natti natti

Kommentarer
Postat av: sandra

haha var madagaskar filmen sevärd? :D funderar på att se den xD

2009-02-10 @ 19:27:54
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0