Skulle vilja ha en rubrik som inte nämner alla hjärtans dag.. men det gick tydligen inte

Jag var så trött igår när jag kom hem att jag inte orkade blogga så i detta inlägg berättar jag om igår. Först väckte mamma mig och jag fick skynda mig att slå in systers presenter. Båda sakerna stod på hennes önskelista. Äntligen hade jag fått till det! Hårsnoddar och en bok "Kvinnor som tänker för mycket". En genusbok om jag fattade det rätt :D Bror och Carita tittade in och följde med upp och grattade syster. Vi sjöng. Sedan åkte bror och Carita hem igen. Vi gick ned och åt frukost. Sedan gjorde vi inte så mycket. Mamma och pappa åkte och handlade typ. Jag satt vid datorn och tänkte på alla hjärtans dag. Det kändes inte alls som alla hjärtans dag, vilket var bra :D Runt fem kom päronen tillbaka med kladdkaka med sig. MUMS! Jag tog en pan pizza innan och sedan åt vi kladdkaka med riktigt FET grädde. MUMS! Det var ju faktiskt en födelsedag (A)

Mamma hade förresten lånat en bok åt mig på biblioteket. Jag har klagat i flera dagar att hon lagt upp alla mina barnböcker på vinden. Jag har särskilt klagat på att jag inte kan läsa boken "spelar min lind sjunger min näktergal" men nu hade hon varit på biblioteket med barnen på dagis och då hade hon lånat boken åt mig XD Jag läste den och blev lycklig över dessa minnen. Jag kommer DÖ av lycka när jag öppnar min barnbokslåda sedan när jag typ får barn eller något.


Ungefär klockan sex åkte jag och syster iväg. Päronen skjutsade oss till Folkets Hus medans de åkte till min kusin Patrik som fyller år den 16e. I Folkets Hus var det folkdans. Efter mycket fjäskande betalade päronen inträdet på 80 kronor åt oss också. Tänk att syster ville spendera sin 24årsdag i Folkets Hus där man dansar folkdans på alla hjärtans dag med mig. Det kanske är ett tecken på att hon börjar bli tant.. Folkdans då. Från när jag var sju år tills jag var 13 eller 14 år dansade jag folkdans/gammeldans i Slagsta Gille. Folkdans = typ vals, hambo, polka, shottis (eller hur man stavar), massurka och polska typ xD Töntigt va? men jag älskar det. Eller jag slutade för att det var tråkigt men vilken nostalgi jag fick! Emma har också gått på folkdans men hon slutade ungefär när jag började.


Jag är cool när jag dansar...

Det var riktigt trevligt faktiskt. Härligt att dansa med gamla gubbar. Nej men... dom var snälla. Inga äckliga, eller bara en som var lite för kåt. Han raggade typ på alla. Stackaren ville väl inte sitta själv på alla hjärtans dag. Jag visste inte att man kunde bli så svettig av folkdans. Det var ju inte jobbigt förut. Man måste kanske träna upp sina "valsmuskler". Vi fick höra om en ställe på skeppsholmen där flest unga dansade på söndagar. Jag och syster ska åka dit någon gång när vi lärt oss gå igen (ajaj, våra fötter)

Det var en pina att gå hem trots att det inte var så långt. Våra ben och fötter var helt trötta. När vi kom hem lade vi oss i soffan och masserade vi varandras fötter samtidigt som vi zappade på tvn mellan slutet på filmerna "The perfect man" och "Brunce den allmäktige". Sedan såg vi "Mia och Klara" och sedan en konstig film som hette "200 cigarettes". Den var överdriven men ändå rolig på ett tråkigt sätt. Faktiskt sevärd XD Om man är på rätt humör. Efter detta tvtittande gick vi och lade oss, eller jag tog lite egobiler först. Det var skönt att äntligen få sova. Jag somnade jättefort.


Grattis (fast det blir i efterskott) på 24årsdagen älskade syster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0