Det gäller att läsa mellan raderna

I min familj säger vi ofta andra påståenden än vad vi egentligen menar, fast vi ar ju lärt oss hur vi alla i familjen fungerar.


Mamma: Det skulle vara gott med en bulle till = hämta en bulle åt mig

eller så kan hon säga

Mamma: Elin, du FÅR ta en bulle till. Du FÅR det! = hämta en bulle åt dig samtidigt som du hämtar en bulle åt mig

Mamma eller pappa: Vi går och lägger oss nu

Sänk musiken nu!


Mamma och pappa: På fredag får vi gäster

Så städa ditt rum innan dess

Jag: Jag plockar ur diskmaskinen nu..
Mamma: men jag har redan satt in ditt studiebidrag!
Lolsi :D


Pappa: Har du ställt fram glass?

Jag: Nej..

Pappa: Nehepp..

Detta betydde att jag skulle ta fram glassen såklart, men det hade varit lättare att säga "ta fram lite glass" eller något liknande. Jag ställde fram glassen iallafall. Det är synd att jag alltid tar för mycket.. nu har jag ont i magen D:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0