Skiner på barnet i stallets strå

Imorgon ska jag vara i skolan 7:40. Det är det tidigaste någonsin. Vi har luciatåg. Jag sjunger solo på Stilla natt. Det känns bra. Vi har luciatåg 8:30 och 9:30 i Skärholmskyrkan. Det är bara att knalla dit. Vi ska titta på film och mysa med fika resten av skoldagen fram till 13:30 då vi beställt buss till Stadsteatern i Stockholm. Klockan 15:00 ska vi ha luciatåg för STADSTEATERNS SKÅDESPELARE OCH REGISÖRER! Awsmawsmawsmawsm! Det är lite pirrigt! Kanske ska Fares Fares eller Dan Ekborg se mig sjunga Stilla natt? Vilken v.i.p. person jag blir då. På kvällen ska jag på julbord för att jag är söndagsskoleledare. Förra året var det toppen. Jag gick upp ett kilo bara genom att titta på maten. Det blir säkert najs iår igen.

På lördag har vi julkonserten JULKUL med kören också i Pingstkyrkan i Tumba. Det blir najs. Ett luciatåg till kommer att presenteras. Eftersom jag är så lång har vi sytt på en tyg längst ned på mitt lucialinne för annars är det så kort. Jag hoppas att det inte märks så mycket. Det blir säkert bra iallafall. Det gör inget om någon ser. Alla förstår att det är för att jag är ovanligt lång. Det är jag stolt över. Oftast. Nåväl, nu ska jag sova så att jag är pigg och glad imorgon. Godnatt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0