Normen vann ännu en gång

Jag såg på Glee nyss. Det är ju en grabb i denna serie som (jag hatar att använda detta uttryck men) är lite "tjejig" av sig (helt sjukt att jag precis sade så...). Han är väldigt feminin kanske är bättre att säga (men ändå dumt sagt). Så som samhället ser ut idag skulle alla direkt relatera till att han var bög. Tyvärr är det så. Det är jobbigt att man inte ska kunna vara som man vill utan att människor sorterar in personer i sin omgivning i olika kategorier. Så kommer det antagligen alltid vara på något sätt. Det går inte att göra något åt. Vi är människor. Vi tänker så mycket. Nåväl... jag tyckte att det var BRA att han var hetero och feminin. Det var bra att han bröt normen, men så var han ju bög ändå. Typiskt. Då blev ju föreställningen om hur bögar är, och ska vara, ännu mindre fri. Gränsen blev ännu tydligare. Normen vann igen. Damn it!

Kommentarer
Postat av: julclaude

hahaha kolla på den ocksåå..tycker han är rolig och ganska söt :p hihi

2009-12-06 @ 13:37:52
URL: http://vanissajulclaude.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0