Jag kanske sprängs snart

Varje år har jag fått en chokladkalender. Varje år har jag ätit 24 små chokladbitar från denna kalender, även om alla inte har ätits på rätt dag. Detta år åt jag upp alla den 18e. Det är ju omöjligt att äta EN LITEN BIT varje dag! Det är onyttigt, och när man väl börjat äta en så går det ju inte att sluta. Hursomhelst hade syster inte rört sin ifrån 14e eller något igår. Jag satt bredvid henne när hon åt den. Plötsligt bjuder hon mig på en. Jag tackar ja. När jag stoppat den i munnen insåg jag något. Varje år har jag bara ätit 24 stycken. Nu åt jag 25. Jag kanske får en överdos. Det var ju inte så bra.

På tal om chokladkalendrar så  har jag och syster bestämt oss för att göra vitaminkalendrar åt mamma och pappa nästa år. De äter vitaminer varje dag. Då kan de lika gärna få dem i sina alldeles egna vitaminkalendrar. Det skulle förgylla vardagen lite tror vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0