Min rektor dansar istället för att hålla tal

Idag fanns julstämningen här flera gånger. Det började på julavslutningen i skolan. När min sånglärare sjöng en låt kände man julstämningen varmt i hjärtat. Det var härligt! Julavslutningen var awesome kan jag lägga till förresten. Avslutningarna på Scengymnasiet är inte som andra avslutningar. Scengymnasiet är en estetisk skola. Lärarna bjuder verkligen på sig själva. Det är deras chans att visa vad de går för. Min rektor dansade till Michael Jackson. Han försökte göra som MJ också. Inte så tokigt. Det märktes att han övat framför spegeln hemma HAHA! Jag höll på att kissa på mig typ. Efter avslutningen, när jag sagt hejdå och god jul (råkade skriva gul jol först HAHA..) till alla gick jag till Heron City. Det är ungefär en kvarts promenad. Det var kallt och jag hade glömt vantarna på elementet där hemma :( Jag var inte på Media Markt och uträttade lite ärenden som kan ha med julen att göra. Jag älskar skivavdelningen jättemycket.

På skivavdelningen är jag lycklig. Man kan lyssna på vilken skiva man vill om man skannar in den. De har så många skivor också! Det är lätt att hitta. Det är billigt. Hallelujah! Mer hallelujah blev det. Jag älskar bandet Switchfoot. Deras musik är vacker. Switchfoot är dock inte ett så känt band. Jag har letat efter deras skivor månag gånger och givit upp hoppet för längesen. Helt plötsligt, utan att jag letade efter skivan så ploppade en Switchfootskiva upp framför ögonen på mig! Jag skrek ett lyckoskrik! JAG HAR EN SWITCHFOOTSKIVA! Verkligen hallelujah! Klart att jag köpte den. Även om mina pengar knappt räcker till julklapparna som ska köpas så var det klart att jag köpte skivan. Såklart att jag gjorde. SÅKLART! Det var ingen tvekan om saken. Jag hade uträttat alla ärenden och var lycklig när jag gick ut från Heron.

Jag gick till IKEA därefter. Där gick jag runt i en timme eller två utan att hitta något värt att köpa. Jag var då trött och kall och hade ont i axeln. Jag åkte hem och mös med min kära syster. Vi gjorde en jättetöntig koreografi på en låt vi skrev om förra året. Sedan hittade vi på lite knäppa idéer som vi brukar. Shiet, vad roligt vi kan har tillsammans älsklingssyster <3 Jag kommer att bli deprimerad när du flyttar. Jag kommer bli en zombie. Känner inte för det så mycket. När pappa kom hem stod vi och hade battle om vem som var äckligast. Inga fler detaljer.. Inte så hemskt som ni kanske tänker er faktiskt XD

När mamma kom hem åkte jag, mamma och syster iväg mot stan. Vi tog bilen för att ställa den i Fruängen. Det går fortare så. Dock informerade inte mamma mig om att ena bildörren inte går att stänga på vintern. Det märkte vi i första svängen... HJÄLP! Bildörren stod vidöppen mitt i farten helt plötsligt. Jag var chockad. Mamma började skylla på mig som vanligt. Aldrig är något hennes fel förstår ni. Jag höll iallafall i bildörren hela vägen till Fruängen och vi diskuterade hur vi skulle göra med bilen. Eftersom dörren inte går att stänga kan man inte ställa bilen med en dörr öppen någonstans. Därför körde vi in bilen på brorsans jobb. När vi skulle gå därifrån så gick det att stänga dörren iallafall. Fail. Vi körde iväg igen och hoppade på tunnelbanan. Vi skulle på julkonsert i Philadelphiakyrkan.Vi kom lite försent på grund av strulet med bilen. Julkonserten var bra iallafall! Det var mammas idé att åka dit från ingenstans. Supersnällasilver-Sara och Rongedal var där. Silver-Sara är min idol! Rongedal är awsm! Så duktiga att man inte vet vart man ska ta vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0