Mitt gymnasium är som på dagis

Det har hänt mycket idag. Dagen började skit, bland annat för att regnet öste ned och jag missade bussen.. bussarna. Jag var så dum. Jag visste inte riktigt vilken sida jag skulle stå på (kan åka åt båda hållen och ändå komma fram) så jag ställde mig på en av dem och hoppades att det skulle komma någon snart. Åt andra hållet kom det fyra bussar! Jag kunde inte se dem på grund av en stor fet buske förrän de åkt ifrån stationen och varje gång tänkte jag "Aja, men då kommer det väl en åt rätt håll snart" typ. Typiskt. Fick vänta i en kvart. Det kom alltså förbi fyra bussar på en kvart. Jag är störd. Jag kom lite försent men det var bara fyra som hade kommit före mig. Vi är esteter. Vi hade engelska och skulle planera att spela upp en känd scen ur en känd film. Vi valde en Harry Potterscen. Det ska spelas upp om två veckor. Kan även nämna att  dagen blev sååå mycket bättre så fort jag kom in i klassrummet. Min klass kan verkligen få en att börja le och skratta. Underbart!

Varje måndag har vi bara kärnämnen. På tisdagar har vi bara musikämnen och på onsdagar är det också bara tråkiga ämnen. Det borde vara typ förmiddag-kärnämnen och eftermiddag-musik. Då har man något att längta till liksom eller så förgyller musiken dagen så att eftermiddagen är rolig ändå. Tror iallafall att det är blandat på torsdagar. Har inte tittat så noga. Hur som helst hade vi vår första kultur-och idehistorialektion idag. Vi blev skitskraja. Läraren särbehandlade pojkar och flickor jättemycket! Tjejerna skulle sitta bak och killarna fram. Killarna fick längre rast och vi tjejer skulle städa efter killarna hade gått.. Dock var det bara en visning på hur facism är typ. Vi fick inte fråga något utan bara svara på tilltal. Det var skrämmande. Efter att ha lekt viskleken med samma lärare på förra lektionen kändes det skumt att han ändrats så.

Idrotten var awesome! Egentligen skulle vi ut och springa i spåret men eftersom det regnade så förskräckligt fick vi vara inne. Den lek som läraren tänkt sig som uppvärmning lekte vi hela lektionen. Vi skulle gömma oss bakom olika saker typ och ta oss fram till väggen utan att bli upptäckta av de som stod längst fram. Svårt att förklara men det var iallafall skitkul! De upptäckte mig aldrig *stolt* fast jag var väldigt försiktig av mig. Btw, när jag läser tillbaka på det här inlägget låter mitt gymnasium som ett dagis. Viskleken, spela en scen ur en film och leka lekar på idrotten. Ja, vad kan jag säga? Det är awesome! Efter skolan åkte jag hem och hoppade runt och sedan åkte jag till Ängskyrkan och lärde mig lite barnsånger. Jag är nämligen söndagsskoleledare tre söndagar den här terminen. Då måste man kunna vissa sånger så vi övade med rörelser och sådär.

Efter det kom Magdalena och vi gick upp i kyrksalen och övade inför söndagen. Då ska vi nämligen sjunga i kyrkokören. De behövde sopraner så vi ställde upp. Efter den övningen gick vi mot Åsas hus och hämtade min jacka som jag glömde där för över en månad sen. Fail på mig! Nu har jag den iallafall hemma. Vi pratade med Åsa lite grann tills bussen kom. Jag och Magda åkte hem och sedan satte jag mig här trots att jag sade till Magda att jag skulle hålla mig undan datorn ikväll. Jag vill ändå blogga. Hade lust med det. Nu ska jag äta något. Är sååå hungrig! Sedan ska jag sova hade jag tänkt. Vi får se hur det blir med det. Får ju ingen sovmorgon på hela helgen heller. Ska försöka lägga mig så fort som möjligt nu. Önska mig en trevligt sovstund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0