Rå kyckling på brända korvar

Idag var jag hos Marie på en liten grillkväll. Efter att ha handlat korvbröd och marchmallows satte jag mig på bussen och var framme hos Marie strax efter fyra. Vi gick in och köpte mjölk till mjölknarkomanen som drack mjölk istället för läsk hela kvällen. Vi skalade potatis och jag skrev på Maries kylskåp. Jag pillade bort massa spindelväv utanför Maries hus! Det var sjukt kul och inte så läskigt eftersom det inte var några spindlar på. På kvällen sedan hade dock en spindel gjort ett nät och satt där och var sjukt stor. Läskigt. Emelie dök upp och såsmåningom hoppade Agnes och Edit in genom dörren. Sedan kom Iss och Miles och strax därefter Marcus, Clem, Emmi och Hannah.

Vi pratade lite och drack läsk (ingen alkohol här inte =D). Sedan började vi grilla. Ungdomar som ska försöka sätta igång en grill är en aning komiskt, ska jag säga er. Till slut fick vi igång grillen, grillade och åt. Vi hoppade studsmatta, pratade massa skit och skrattade sjukt mycket. Det var en mycket trevlig kväll. Man såg solnedgången över vattnet. Det var sjukt mysigt. Axel kom senare på kvällen. Några åkte hem och alla som var kvar hoppade studsmatta tills vi lade oss på den utan att orka resa sig. Då snackade vi lite mer. Jag tog 23-bussen hem.


Mina vackra meningar på Maries kylskåp


Marie leker pyroman


BBQ




Clems solglasögon pajade


Clem och Marcus


Marcus och jag


Älskar bilden! Som Clem sa: "Som en ipod reklam"


Edit (thefirstedot.blogg.se)


Vi studsade upp Marcus men fick ingen bra bild på det XD


Hannah XD


Clem (csof.blogg.se)


Emelie XD




Marie dricker cola! =O Ni fattar inte hur stort det är men lägg märket till alla som tar kort








Mycket rök va?


Axel och Marcus leker


Axel och Marcus studsar upp Emmi


Den äckliga spindeln som gjorde nät precis efter att jag tagit bort det (euw)

Berättade jag btw om spindeln på hotellrummet på Gotland? Nej, det gjorde jag inte. Precis när syrran och jag, som delade hotellrum, skulle somna hör vi ett äckligt surr i taket och tror att det är en geting! I vanliga fall brukar vi ropa på mamma när äckliga insekter av någon anledning tagit sig in i ett rum vi vistas i. Vi bestämde oss för att skärpa oss och ta ut getingen själva. Syrran fick gör det själv medan jag stod på toaletten och var stöd. Det visade sig vara en broms XD och en mycket trögfattad sådan. Vi fick den att gå upp på en tidning men den vägrade gå av när vi höll ut den genom fönstret. Det tog aslång tid innan den fattade att den var fri.

Fem minuter senare ser jag en jättestor spindel i taket ovanför min säng. EUW! Eftersom syster tog ut bromsen var jag tvungen att ta ut spindeln. Den hade långa spindelnätstrådar överallt. Jag kan egentligen inte fatta att jag blir skraj för ett så litet djur som inte kan göra mig något men jag blev sjukt rädd iallafall.. Det var jättesvårt att få upp en på tidningen. Om jag fick loss den från taket skulle den definitivt ha ramlat ned på mig. Till slut gick det iallafall och eftersom det inte hade gått så bra med bromsen och fönstret släppte vi ut spindeln genom dörren. Den kröp snabbt av tidningen och vi stängde så fort som möjligt och låste snabbt därefter. Ifall spindeln skulle ha hunnit hängt sig i handtaget liksom. Sedan gick vi stolta och lade oss. En aning  omtumlade efter nattens oroligheter dock.


Kommentarer
Postat av: EMMA

SVAR: Haha, ja :) Du fixade ju också en bildbomb här ju :D

2009-08-09 @ 12:29:41
URL: http://eimj.blogg.se/
Postat av: Magda

"En aning omtumlade efter nattens oroligheter dock." - jag älskar när du skriver så!!

Och jättefina bilder på sjön :)

2009-08-09 @ 16:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0