Jag fyller år om 24 dagar

I fredags åkte jag ju till Marie! Jag, Marie och Marika såg Bones och sedan gjorde vi tacos. GOTT! Förutom köttfärsen. Mikas ansvar XD Först hade hon inget smör i och sedan glömde hon vattnet HAHA! Jag höll på att skratta ihjäl oss allihop. Det var iallafall ätbart trots allt och resten var utsökt! Vi såg på Enchanted och Life of Brian. BRA filmer! Enchanted är en så underbar film asså! En sorts parodi på alla dessa Disneyfilmer. Det ÄLSKAR jag! Filmen framhäver dessutom kvinnor. Han snackar om Rosa Parks till exempel och så är det tjejen som räddar drömprinsen. Det ÄLSKAR jag också. Förresten skadar det inte heller att filmen är rolig och romantisk. Life of Brian såg jag för första gången igår. "Always look on the brightside of life" HEHE. Det har man ju hört förut från andra människor liksom. Nu fick jag se ursprunget och höra den riktiga melodin. Annan humor än Enchanted men det blev några gapskratt!


Marie och Marika påväg till min buss

Efter filmen var jag tvungen att ta sista bussen hem. Jag kom hem och somnade som en stock. Jag sov i nio timmar! Det var välbehövligt må jag säga. Sedan blev det lördag och det var en underbar dag men den berättar jag om sen. Idag, söndag, skulle jag vakna halv åtta men gick upp kvart över vilket innebar att jag hade en kvart på mig att göra mig iordning. Jag hann men frukosten var jag tvungen att skippa. Jag mötte Magdalena vid busstationen och vi åkte till Ängskyrkan. Vi övade i en och en halv timme och sedan började mässan vi skulle sjunga i. Som jag sagt förut ringde ju kantorn och ville ha förstärkning i sopranstämman. Jag och Magda ställde upp och vi sjöng och jag fick frukost. Efter mässan fick vi fika och sedan gick vi in i ett rum och spelade piano och sjöng. Det var mysigt!

Mamma hade kommit för att se när vi sjöng så vi fick skjuts hem. Jag och Magda sjöng hela vägen. "Jag kan skjutsa er hur långt som helst om ni sjunger hela vägen! Jag körde så sakta som möjligt när vi snart var framme" sa mamma när vi precis hade släppt av Magdalena. HAHA! Finis. Sedan somnade jag i soffan när jag skulle kolla på tv. Blev väckt när pappa skulle kolla på Finnkampen två timmar senare. Nu ska jag försöka ta en promenad. Vädret är ju fint. Skamligt att sitta inne då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0