Ett armband och en kapsyl

Idag hade vi ännu mera teambuilding! Hela veckan har gått ut på att komma varandra närmare så egentligen kunde vi ju ha börjat på måndag tänker jag. Ändå har dessa dagar varit trevligt. En bra start på det nya året. Idag jobbade vi på stadsteatern, som vi samarbetar med. Därför har vi tillgång till deras scener vilket är underbart. Dock var vi bara där för att vi behövde utrymme. Vi lekte lite lekar jag faktiskt aldrig testat förut. Sedan skulle man ta en personlig sak. Ingen sade vad man skulle ha den till och man fick inte ta mobilen. Eftersom det enda jag hade med mig idag var mobil, busskort och nycklar visste jag inte vad jag skulle ta. Det var ju så tråkiga saker. Därför tog jag ett av mina armband. Jag har ju ganska många på mig varje dag. Armbanden är väldigt personliga så det blev perfekt tänkte jag.

Man skulle även gå ut på skolgården och hitta en sak som man tyckte tilltalade en. En blomma, en sten eller kanske en colaburk. Några hittade en kundvagn XD Så fort jag gick utanför dörren såg jag att solen reflekterades i något på marken. Det var en kapsyl! Jag tänkte att det var ödet att jag skulle ta den. Vi fann varandra direkt liksom. Sedan blev vi indelade i smågrupper och skulle presentera dessa saker för varandra. Sedan skulle vi skapa konst med alla saker i gruppen. Vi var fyra i min grupp. Alltså skulle vi skapa konst på något sätt med åtta saker. Vi hade tre timmar på oss. Sedan skulle alla redovisa för varandra. Awesome var det! Verkligen klasskillnad på teaterklassen och musikklassen måste jag säga XD

Vi hann typ inte ens bli klara. Fail på oss men vi inproviserade lite XD och det gick ganska bra ändå tycker jag. Efter alla redovisningar skulle det vara en överraskning om en timme. Vi visste inte vad det var men tänkte inte att det var något stort precis. Ändå ville man ju inte missa överraskningen liksom! Så vi väntade tålmodigt. Faktiskt så avslöjades överraskningen redan när vi gick upp till skolan igen. Danssalen var öppen och där stod alla treor och övade i sista minuten XD Ettorna och treorna skulle göra ett Michael Jackson tribute på Skärholmstorget! Har ni sett dom som är på Sergels torg, Stureplan och Centralstation? Dom finns på youtube iallafall. Det är några som börjar dansa och så blir det fler och fler. Awesome! Även fast vi visste om överraskningen så ville vi se hur det skulle bli så vi stannade kvar. Stannade en timme för att se ett uppträdande på en och en halv minut typ. Det var iallafall värt det tycker jag!

Sedan åkte jag hem och var helt jättetrött när jag gick hem. Ville bara sova men det kunde jag minsann inte för det var nämligen kör idag! Körworkshop. Inte kör som i köra bil utan kör som i sång XD Många människor missuppfattar det där. Jag kände verkligen inte för att gå. Mamma skjutsade mig därför och vi svängde in och bytte mitt terminskort mot ett pluskort! Härligt. Sedan var jag på kören och vi lärde oss en ny låt. Iallafall sjöng vi den tillsammans för första gången. Låten My Guy. Den ska minsann vara med i Motownmusikalen som är i september =D Två dagar efter min födelsedag faktiskt! Något som är perfekt är att just min skola har lov då. Vi har ett extra lov. Skönt va? JAg mådde iallafall bättre och var piggare efter kören. Jag gick hem efteråt. När jag kom hem blev det Bones. Jag ska nog sova om en timme eller så. Känner verkligen att jag behöver det. Inte får man sova i helgen heller för det är nämligen kördagar båda dagarna + att vi ska mötas efter skolan imorgon också.. men jag gillar kör =D Vår Motownmusikal kommer att äga MAJS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0