Elin har prestationsångest

Det är redan augusti! Mitt sommarlov börjar ta slut! Hur kunde det gå så snabbt? Jag har ju inte gjort ett skit! Eller jo, kanske men ändå så väldigt mycket mindre än jag borde ha gjort. Jag skulle ju göra allt i sommar och nu skulle jag inte ens hinna om jag började göra allt. Kan man kalla det prestationsångest? Jag känner alltså att jag gjort för lite. Det borde man kunna kalla prestationsångest va? Whatever.. dagarna till skolstarten går att räkna även fast man inte har haft matte på två månader. Det är HEMSKT! Jag vill inte börja andra ring. Jag vill ha mer sommarlov. Gärna tre månader till minst. Fast vad är det för mening med att ha sommarlov om ingen annan har det? Man kan ju ändå bara sitta och dega hemma typ. Jag kommer nog inte klara av att sova mer än en månad i streck heller. En månads extra sommarlov då? Det skulle vara härligt.

Hur ska man annars hinna vila upp sig under sommaren och samtidigt hinna göra alla saker man tänkt ut? Det kräver en balans. Den balansen har inte jag. Jag skulle behöva en sommarlovscoach som gör ett schema åt mig. Kanske nästa år? Imorgon drar jag till Gotland iallafall. Det ska bli härligt. Ett plus med att åka långt hemifrån är att man kan dega utan att ha ångest över att man inte kan träffa någon där hemma. Det går ju ändå inte liksom. Dock borde man ju göra så mycket saker när man reser bort. Upptäcka en annan värld. Ångesten är tillbaka.. Förlåt för att jag är oaktiv om ingen sätter igång mig. Min Gotlandsresa ska iallafall bli väldigt aktiv så ni vet. Ojojoj! Jag ska aldrig sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0