Det eviga sökandet efter vårjacka är över

Enda sedan slutet av februari har jag sökt efter en vårjacka som ska passa mig. I början var det inga fara tänkte jag. De fanns inte så mycket vårjackor i butikerna ännu, men nu mot slutet hade jag börjat bli desperat. Jag hade gått i varenda tänkbar affär i hela Skärholmen, och det är många det. Några hade jag gått i flera gånger. Problemet är inte att jag är kräsen... jag är för lång! Alla jackor är antingen för korta i armar och midja eller för breda. För att jag överhuvudtaget skulle kunna sträcka armarna framåt behövde jag minst en i storlek L eller 40. Då var jackan sjukt för stor i magen. Provade jag en jacka med skärp satt skärpet alltid för högt upp, vare sig jag provade storlek S eller XL. Det var jättejobbigt! Jag var nära på att ge upp hoppet, fram tills mamma och jag skulle handla lite saker idag. Då kom jag och tänka på mitt vårjackeproblem. Vi åkte till Kungens kurva och det var fortfarande hopplöst. Vi insåg att jag aldrig skulle kunna köpa en jacka på damavdelningen... då började mamma titta på herravdelningen...

Jag suckade, men följde ändå med. Det enda jag brydde mig om vad färgen. Vips, så hittade vi en jacka på herravdelningen i exakt rätt färg. Jag provade och insåg att axlarna var för breda och jackan var fortfarande för stor i midjan. Ärmarna var dock perfekt långa och jackan var inte för kort. Vi började fundera. Det finns en skräddare i centrumet som jag bor närmast. Vi började fixa och trixa lite med jackan och insåg att det fanns möjligheter.. så jag köpte den. Sedan åkte vi ner till skräddaren och han sade att det gick att fixa. Jag är fortfarande lite skeptisk, men jag ger det ett försök. Det kan knappast bli värre :D Nu har jag min vårjacka. Eller egentligen får jag den om en vecka. Vi får se hur det går. Jag är inte så kräsen egentligen. Bara jag får en jacka som inte är för stor eller för liten. Faktiskt så har jag aldrig varit riktigt nöjd med en vårjacka, av olika anledningar (men inte för att jag är kräsen). Kan det bli första gången nu? Det inser vi snart. Har längtat efter att få köpa andra saker. Jag vill ha skor, väska, sjal och solglajjor. Ville köpa en jacka först, och nu när den är köpt är det bara att shoppa loss :D Jag har pengar också! UNDERBART!

Kommentarer
Postat av: BJERNHAGEN

aw, men thank yooou! :D

2009-04-07 @ 20:54:03
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: Alina

det är påväg, redan börjat spela in lite så får se när den kommer upp på bloggen :)

2009-04-07 @ 23:50:59
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0