Tre minuter senare...

Jag har typ håltimme men jag vet inte hur länge. Vi har ensemble men ingen vet vilken tid. inte ens lärarna eftersom dom vill bli klara med gruppen före först. Det är bara musikämnen terminen ut nu. Det är ju skönt :D men väldigt förvirrande. Vi får se hur det blir och sådär. VI FICK SJUNGA "KNOCK ON WOOD" PRECIS SOM JAG VILLE! Jag är överlycklig. Nu slipper jag skämmas för att låten inte passar mig. Knock on wood tycker jag passar mig. Åtminstone mycket bättre än "While my guitar gently weeps". Bra det! Synd om andra grupper som fick sjunga den men jag lyssnade på deras lektion en gång och det lät verkligen bättre än våran. Det tyckte kanske läraren från början också. Det var han som bestämde.

Snart ska jag gå och titta om lektionen min har börjat. Vi har en vikarie nu. Vår riktiga lärare är på typ semester. Bra att ta semester en vecka innan showen.. nej! Nåja.. han hade säkert en bra anledning. I lördags hade jag konsert med kören. Det skrev jag förut va? Hutsomhelst, jag har en youtubelänk till en av våra låtar. Sweet little Jesus boy http://www.youtube.com/watch?v=MUsaS9K2JXg. Kolla gärna. Vi är grymma. Jag syns inte så bra. Syns bara en gång för dom sveper bara över kören en gång och då syns jag knappt. Brukar vara den långa men nu stod jag på golvet och de andra stod på stolarna. Då var jag faktiskt kortare men inte jättemycket kortare. Jag smälte in i mängden.

Vet inte om jag nämde att jag sjöng mitt första solo i söndags. "Who would imagine a king" och "När det lider mot jul". I början av november frågade kantorn i en kyrka om jag ville sjunga solo. Har aldrig sjungit solo sådär förut men jag tänkte att Nu jävlar ska jag visa vad jag kan. Jag trodde att jag skulle skita på mig. Jag var jättenervös men jag kämpade och dom som lyssnade sa inte att jag såg nervös ut. Det var ju tur det. Jag är stolt över mig själv iallafall. Jag kunde ha gjort bättre känner jag ändå, men det gjorde inget. Är ändå nöjd att jag klarade det. Toppen!

På fredag ska jag kanske ha Luciatåg med kören igen, fast för ett företag där jag gick i skola förut. Då var jag alltid med, det var ju ändå så nära, men nu vet jag inte om jag hinner från skolan. På lördag ska jag förhoppningsvis julhandla med två från min förra skola. Har inte träffat dom sedan sommaravslutningen. Eller jo, en av dom träffade jag på bussen någon dag. Ska bli trevligt! På söndag ska jag tjäna tio tusen svenska riksdaler till kören genom att gå runt i Farsta med en sparbössa och sjunga tillsammans med resten av kören. DÅ FÅR JAG TILLBAKA MIN KAMERA! Glömde den i lördags men en mamma hade sett den och hennes dotter tar med den på söndag. Det där mend tio tusen kronor = min kör går runt och sjunger och sådär med sparbössor åt en hjälporganisation och hur mycket/lite vi än lyckas skramla ihop får vi ändå tio tusen. Det är våra sponsorer sedan två år tillbaka typ.

Dags att avsluta och kolla om min lektion börjat. Farväl <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0